Aνακοινώσεις

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τον Οκτώβριο το Π.Δ. για την αξιολόγηση καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Τον Οκτώβριο θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα βάσει του οποίου θα ξεκινήσει η αξιολόγηση το 2013, ανακοίνωσε , στη διάρκεια της σημερινής Συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, παρουσία του υφυπουργού Θ. Παπθεοδώρου, του Γ.Γ. Θ. Κυριαζή και του ειδικού Γραμματέα Σωτήρη Γκλαβά.
Όπως είπε ο κ. υπουργός:

1. Συγκροτήθηκε η Επιτροπή η οποία θα εισηγηθεί το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος
2. Αμεσα θα ακολουθήσει διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς
3. Θα ξεκινήσει έρευνα γνώμης των εκπαιδευτικών, με συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο . το ερωτηματολόγιο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας , όπου οι εκπαιδευτικοί με κωδικό που θα τους χορηεγίται θα διατυπώνουν την άποψή τους για την αξιολόγηση.Η έρευνα θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη Σεπτεβρίου
Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε κρίσιμο ζήτημα την αξιολόγηση , υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι έχει να γίνει εδώ και 30 χρόνια, ενώ ξεκαθάρισε ότι:
Α. Δεν θα οδηγήσει σε απολύσεις
Β. Στόχος είναι η βελτίωση των παρεχόμενων εκπαιδευτικώ ν υπηρεσιων προς τους μαθητές
Γ.Η αξιολόγηση ιθα γίνε με αντικειμενικά , ποιοτικά και εκπαιδευτικά κριτήρια
Ε. Θα επιβραβεύονται με «μπόνους» (σ.σ. δεν διευκρίνισε εάν αφορά αποδοχές ή υπηρεσιακή εξέλιξη) οι «καλοί» εκπαιδευτικοί
ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Σε ερώτηση του esos εάν η αξιολόγηση οδηγήσει σε απολύσεις εκπαιδευτικών , ενδεχομένως σε όσους διαπιστωθεί ανεπάρκεια, ο υπουργός παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος απάντησε ότι στόχος της αξιολόγησης είναι η βελτίωση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τους μαθητές και όχι να γίνουν απολύσεις.
ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Σε άλλη ερώτηση του esos εάν η αξιλόγηση θα οδηγήσει και σε καταργήσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων ο κ. αρβανιτόπουλος δεν το απέκλεισε δηλώνοντας ότι αυτό θα προκύψει μέσα από τις μελλοντικές διαδικασίες.
ΣΥΝΕΧΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Σε άλλη ερώτηση του esos εάν η αξιλόγηση θα γίνεται συχνά ο υπουργός παιδείας είπε πως η αξιλόγηση θα είναι συνεχής.
ΟΡΓΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Ο Κ.Αρβανιτόπουλος ανακοίνωσε επίσης πως θα συγκροτηθεί μία ανεξάρτητη αρχή , όπως η ΑΔΙΠ για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, η οποία θα έχει την ευθύνη της συνεχούς αξιλόγησης των εκπαιδευτικών και των δομών του εκπαιδευτικού συστήματος
 Στην εισαγωγική του ομιλία ο κ. Αρβανιτόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων:
«Είναι κοινός τόπος πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα παρουσιάζει παθογένειες και στρεβλώσεις, αποτέλεσμα αδράνειας πολλών ετών.
Κάθε χρόνο γίνεται αγώνας δρόμου για να έχουν οι μαθητές όλα τα βιβλία, τα σχολικά εγχειρίδια, για να καλυφθούν τα κενά σε σχολικές μονάδες, εκεί όπου υπάρχουν υπεράριθμοι καθηγητές, και σε άλλα όπου υποαπασχολούνται, την ώρα που υπάρχουν νεόδμητα σχολεία που είναι άδεια και σχολεία παλιά που στοιβάζουν μαθητές.
Σε όλες του λοιπόν τις εκφάνσεις το υπάρχον σύστημα δεν έχει αξιολογηθεί.
Όπως δεσμευτήκαμε στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, μετά από 30 χρόνια προχωράμε σε μία διαδικασία αξιολόγησης υποδομών, διαδικασιών, βιβλίων και εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αυτό συστήνουμε μία Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων η οποία θα λάβει υπόψη της την διεθνή εμπειρία, προσαρμοσμένη στην ελληνική εμπειρία, προχωράμε σε διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και τους εκπροσώπους της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, αλλά κυρίως δημιουργούμε ένα καθολικό πεδίο έρευνας και συμμετοχής των 156.812 μονίμων εκπαιδευτικών και των αναπληρωτών σε αυτή την διαδικασία, μέσα από τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου για τη μέθοδο και τον φορέα αξιολόγησης.»
Ο Υπουργός επεσήμανε ό,τι «η αξιολόγηση είναι μια συνεχής, αέναη διαδικασία. Αυτό το οποίο πρέπει να διασφαλίσουμε και θα το διασφαλίσουμε, είναι η αξιολόγηση να γίνεται με ένα τρόπο αδιάβλητο και αντικειμενικό. Και αυτό μπορεί για παράδειγμα, να γίνει από μια Αρχή, όπως θεσμοθετήσαμε την Αρχή για την Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), από μία ανάλογη Αρχή, η οποία θα διασφαλίζει την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο της διαδικασίας.»
Όπως σημείωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος «Η διαδικασία, θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, προκειμένου εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα. Κάλεσε δε την Εκπαιδευτική Κοινότητα να συμμετέχει μαζικά στη διαδικασία αυτή.»
Παράλληλα προσδιόρισε πως «Στόχος είναι να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες του συστήματος, καθώς και να εξοπλιστούν οι εκπαιδευτικοί με τα απαραίτητα «επιμορφωτικά» εργαλεία για να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η αξιολόγηση δεν συνδέεται με απολύσεις, αλλά με τα κίνητρα βελτίωσης του κοινωνικού έργου που παρέχουν. Χωρίς την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών, στελεχιακού δυναμικού δεν μπορείς να προχωρήσεις σε βελτιώσεις, δεν μπορείς να καταγράψεις και να αποτυπώσεις τα προβλήματα, για να μπορέσεις να δώσεις λύσεις και να προχωρήσεις στην αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Συστήματος.
Την ώρα που όλα στην κοινωνία επαναπροσδιορίζονται και αξιολογούνται, δε θα αξιολογηθούν, όσοι αξιολογούν τα παιδιά μας;¨»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
Για τη συγκρότηση Επιτροπής για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού
Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η συγκρότηση Επιτροπής που θα καταθέσει τις προτάσεις της στην πολιτική ηγεσία για τον τρόπο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την απόλυτη αντίθεσή του στη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθό και συνακόλουθα με τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Ήδη, από το Νοέμβριο του 2011 υπάρχει Νόμος του Ελληνικού Κράτους (ν.4024/11), σύμφωνα με τον οποίον οι προαγωγές των Δ.Υ. – και των εκπαιδευτικών – γίνονται με ποσόστωση!!! Ιδιαίτερα η μετάβαση από το βαθμό Γ στο βαθμό Β είναι «γολγοθάς» για τους εκπαιδευτικούς, αφού τέσσερις στους δέκα εκπαιδευτικούς που κρίνονται θα απορρίπτονται ούτως ή άλλως ανεξάρτητα από την απόδοσή τους, γιατί δεν θα έχουν «πιάσει» την ποσόστωση του 60%. Επίσης μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών θα λαμβάνει το Α' βαθμό, ανεξάρτητα από την αξιολόγησή του.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μας αποδείξει την επιστημονικότητα της συγκεκριμένης διάταξης.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η αξιολόγηση γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο έχει τη μισθολογική καθήλωση και τις απολύσεις μέσω της «εφεδρείας» όσο το δυνατόν περισσότερων εκπαιδευτικών. Εξωφρενική επίσης είναι η διάταξη του νόμου που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικούς που δεν «πιάνει» την ποσόστωση προαγωγής «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την προαγωγή ούτε την επόμενη χρονιά.
Επίσης σύμφωνα με τα μνημόνια που ψηφίστηκαν και τις δηλώσεις των τότε αρμόδιων Υπουργών οι σχεδιαζόμενες απολύσεις στο δημόσιο συνδέονται με την αξιολόγηση. Την ίδια ώρα στα ΜΜΕ διοχετεύτηκε η «πληροφορία» πως οι επιδόσεις των μαθητών θα καθορίζουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Είναι προφανές, ότι παρά το γεγονός πως όλοι όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά τις κοινωνικές παραμέτρους της σχολικής επίδοσης, η πολιτική αυτή στοχεύει ξεκάθαρα -μέσα από την καθιέρωση της αξιολόγησης- στην απόλυτη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Από την άλλη μεριά, η λεγόμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολείων θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση και τελικά στο κλείσιμο αρκετών από αυτά. Τόσο η κατεύθυνση της εφαρμοζόμενης τροϊκανής πολιτικής, όσο και η διεθνής εμπειρία όπου αυτή εφαρμόστηκε εκεί οδηγούν.
Είναι πλέον σαφές πως δεν οδηγεί αυτή η πολιτική σε διαδικασίες για το πώς θα βελτιωθεί το δημόσιο σχολείο. Το δημόσιο σχολείο με την πολιτική των κυβερνήσεων και της τρόικας -μέσω των μνημονίων- επιχειρείται να διαλυθεί: δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών, μαθητές χωρίς βιβλία, κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ κ.λπ.
Ως συνδικαλιστικό κίνημα θα αντισταθούμε για να μην περάσει η αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, που φέρνει την υποταγή, τη διάσπαση του κλάδου, τη μισθολογική καθήλωση, την άρση της μονιμότητας και τις απολύσεις.
Ζητάμε την ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και την κατάργηση της σχετικής διάταξης του ν.4024/11 που συνδέει αξιολόγηση με μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: