Στις 29-01-2013 πραγματοποιήθηκε
συνάντηση των Διοικητικών Συμβουλίων Κορίνθου και Σικυώνας με το Διευθυντή
Εκπαίδευσης. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η παρουσίαση από του Συλλόγους
όλων των διοικητικών θεμάτων που αφορούν
τη λειτουργία των σχολείων και οι θέσεις
του Διευθυντή για τα συγκεκριμένα θέματα. Στο ξεκίνημα της συνάντησης ο Διευθυντής καλωσόρισε τα νεοεκλεγέντα
μέλη και ευχήθηκε γόνιμη θητεία. Επίσης
τόνισε ότι αναμένει εποικοδομητική συνεργασία και ζήτησε οι θέσεις που θα
εκφράσει να μεταφερθούν με αντικειμενικό τρόπο.
Ακολούθησαν ερωτήσεις και
τοποθετήσεις από τα μέλη των 2 Δ.Σ. και δόθηκαν απαντήσεις από το Διευθυντή. Η
συνάντηση κράτησε περίπου 3 ώρες. Παραθέτουμε στη συνέχεια συνοπτικά αλλά με ακρίβεια τις
ερωτήσεις/τοποθετήσεις των μελών μας και
τις απαντήσεις που πήραμε. Για την πιο κατανοητή ανάγνωση παραθέτουμε πρώτα τη
θεματική ενότητα, στη συνέχεια την ερώτηση/τοποθέτηση και ακολουθεί η απάντηση:
ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ –Ο
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Ποια στάση θα τηρήσετε σε ενδεχόμενη
πειθαρχική δίωξη συναδέλφου που εγκυμονεί ακόμη και κίνδυνο απόλυσης; Πόσες ΕΔΕ
έχουν διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της θητείας σας; ΑΛΛΟ ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: . Θα
θέλαμε να έχουμε άμεση ενημέρωση σε ενδεχόμενη δίωξη συναδέλφου ώστε να
παρέμβουμε υπέρ του συναδέλφου.
ΑΛΛΟ ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Η ερμηνεία του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα
να μη γίνεται κατά το δοκούν της Διοίκησης για να αποκλείονται περιπτώσεις
πολιτικών διώξεων.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: (Ζήτησε οι θέσεις που θα διατυπώσει να
αποδοθούν με ακρίβεια γιατί πέρυσι παραποιήθηκαν οι τοποθετήσεις του. ΜΕΛΟΣ
Δ.Σ. Δημοσιεύσαμε ακριβώς ό,τι συζητήθηκε ). Δήλωσε ότι είναι δεδομένη η καλή του
πρόθεση παρότι ο ρόλος του είναι δύσκολος και άχαρος. Έχει ευθύνη να
υπερασπίζεται από τη θέση του το νόμο. Dura lex, sed lex. μτφρ: σκληρός νόμος, αλλά νόμος. Ανέφερε ότι ο αποκλεισμός των αιρετών από
τα Πειθαρχικά Συμβούλια εξηγείται από το πώς λειτουργούσαν ως τότε. Στη
διάρκεια της θητείας του πάνω από 50 υποθέσεις σταμάτησαν στο επίπεδο της προκαταρκτικής
έρευνας και αυτή τη στιγμή δεν εκκρεμεί καμία υπόθεση. Πρέπει να γίνει
κατανοητό ότι ο Διευθυντής λειτουργεί μέσα σε ασφυκτικά πλαίσια. Οι
περισσότερες υποθέσεις, που οδηγούνται σε έλεγχο, προέρχονται από καταγγελίες
γονέων. Προσπάθησα σε κάθε
περίπτωση να μη λειτουργήσω αυστηρά υπηρεσιακά.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Δεν είναι απαραίτητη η συνεργασία με
το Συνδικάτο;
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Όπου υπεισέρχονται προσωπικά δεδομένα,
δημιουργούνται δυσκολίες αντιμετώπισης. Στο ζήτημα της αξιολόγησης ο νόμος
είναι αυστηρός.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Πρέπει να διεκδικήσουμε επαναφορά των
αιρετών στα Πειθαρχικά Συμβούλια και να σταματάνε τα θέματα στην προκαταρκτική
έρευνα.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Τι κάνουμε όταν γονέας υβρίζει παιδιά
και δασκάλους;
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Ελέγχεται το γεγονός με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία. Η γραπτή
καταγγελία οδηγεί σε προκαταρκτική έρευνα. Βρίσκομαι σε δύσκολη θέση και
δέχομαι απειλές από διάφορους.
ΚΕΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Πόσα και ποια κενά υπάρχουν και τι
αναμένεται να γίνει; Το Νηπιαγωγείο του Πύργου βρίσκεται σε αναστολή
λειτουργίας από 10/12/2012 και η υποχρεωτική μετακίνηση της συναδέλφου της
δημιούργησε σοβαρότατα προβλήματα. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ:
Ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά. Υπάρχει σοβαρό πολιτικό και
οικονομικό θέμα. Έγιναν πολλές αποσπάσεις ιδιαίτερα σε εκπαιδευτικούς Αγγλικών.
Οι οδηγίες του Υπουργείου είναι να καλύπτονται οι απολύτως αναγκαίες θέσεις. Πολλά
σχολεία λειτούργησαν με τη θέληση των συναδέλφων καλύπτοντας κενά ειδικοτήτων
και οι Διευθυντές στα σχολεία αυτά υπερέβαλλαν εαυτούς.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Δηλαδή αντί να ελέγχονται οι
συγκεκριμένοι Διευθυντές που παραβίασαν το εργασιακό ωράριο των συναδέλφων ,
τους απονέμετε και εύσημα; Είναι δυνατόν η άγνοια νομικού πλαισίου ή ο
δισταγμός για εκδήλωση αντίδρασης εκ μέρους των συναδέλφων στα συγκεκριμένα
σχολεία να ερμηνεύεται ως συγκατάθεση παραβίασης του εργασιακού τους ωραρίου;
Εδώ αναδεικνύεται βέβαια και το μεγάλο έλλειμμα της δυσλειτουργίας των Συλλόγων
Διδασκόντων.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Ποιες είναι οι ελλείψεις αυτή τη
στιγμή;
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Δεν είναι στατικά τα κενά. Αυτή τη στιγμή έχουμε τα εξής
κενά: 12 Αγγλικών, 2 Δασκάλων , 3 Νηπιαγωγών και 50 ώρες Γερμανικών.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Πώς προτίθεστε να καλύψετε τα κενά;
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Έχω
επανειλημμένα και φορτικά ζητήσει κάλυψη των κενών αλλά δυστυχώς τα περιθώρια
είναι πολύ ασφυκτικά. Κάνουμε το καλύτερο δυνατό.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Το Συνδικάτο θεωρεί ότι η Διοίκηση
πρέπει να απαιτήσει κάλυψη των κενών.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Στον Πύργο το Νηπιαγωγείο
λειτουργούσε με 1 παιδί ενώ στο Κοκκώνι είχαμε κενό σε τμήμα με 24 παιδιά.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Μέχρι πότε μπορούν να γίνονται ενοποιήσεις τμημάτων;
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ:
Αυτό κατά περίπτωση το κρίνει ο Διευθυντής.
ΣΥΜΤΥΞΕΙΣ -ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ –ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ
ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Θέλαμε να έχουμε τις προτάσεις της Διοίκησης για να πάρουμε
θέση ως Σύλλογοι.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: οι συγχωνεύσεις
έρχονται από πάνω. Έχουμε προτείνει να δημιουργηθεί Ειδικό Νηπιαγωγείο στη
Βόχα. Σχετικά με το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ξυλοκάστρου, είμαστε σε
συνεργασία με το Δήμο για ανέγερση ή για εξασφάλιση κατάλληλου κτιρίου. Οι
συνάδελφοι που έχουν οργανική στο συγκεκριμένο σχολείο θα ενημερωθούν έγκαιρα
για οποιαδήποτε εξέλιξη έχουμε.
ΑΙΜΟΔΟΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Στην τελευταία αιμοδοσία του Συλλόγου της Κορίνθου
δημιουργήθηκαν σοβαρότατα προβλήματα στη διευκόλυνση των συναδέλφων αιμοδοτών.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Το πρόβλημα
δημιουργείται ιδιαίτερα με τα Νηπιαγωγεία. Συνιστώ να μην κλείνουν τα σχολεία.
Μπορεί και ετεροχρονισμένα να παρέχεται η άδεια που λαμβάνει ο αιμοδότης την
ημέρα της αιμοδοσίας.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Το δικαίωμα της αιμοδοτικής άδειας δεν είναι
διαπραγματεύσιμο. Είναι λυπηρό ένα θέμα τέτοιο να μην προσεγγίζεται με την
ανάλογη ευαισθησία. Καλούμε τη Διοίκηση να ενθαρρύνει του συναδέλφους
παρέχοντάς τους τη νόμιμη άδεια χωρίς απαγορευτικές προϋποθέσεις και εκφράζουμε
την αποδοκιμασία σε ελάχιστους Διευθυντές σχολείων οι οποίοι δημιούργησαν κλίμα
αποτρεπτικό για προσέλευση συναδέλφων στην αιμοδοσία. Σε οποιαδήποτε περίπτωση
καλούμε όλα τα μέλη μας να ενισχύσουν τις Τράπεζες αίματος των Συλλόγων και για
οποιοδήποτε πρόβλημα με τη χορήγηση αιμοδοτικής άδειας να απευθύνονται στους
Συλλόγους. Διευκρινίζουμε ότι δεν απαιτείται προέγκριση για χορήγηση
αιμοδοτικής άδειας αλλά απλή καταχώριση των αιμοδοτών στους απόντες.
ΜΕΤΕΣΤΕΓΑΣΗ 13ΟΥ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: H μεταστέγαση του 13ου
Νηπιαγωγείου στο 1ο Δημοτικό σχολείο Κορίνθου για να γίνει θα πρέπει να τηρηθούν όλες
οι κτιριακές προδιαγραφές και η
αυτονομία του Νηπιαγωγείου όσο αφορά
τον αύλειο χώρο, την άφιξη και αναχώρηση των νηπίων.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Εξετάζονται οι δυνατότητες
για τη στέγασή του στο 1ο Δημοτικό Σχολείο
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Η υποχρηματοδότηση έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στα
σχολεία. Ενδεχόμενη εφαρμογή της αξιολόγησης θα βρει εκτεθειμένους τους
συναδέλφους γιατί θα τους χρεώσει την
κακή λειτουργία των σχολείων.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Πρέπει να αλλάξει το
υπάρχον θεσμικό πλαίσιο. Το Νομοσχέδιο για την αξιολόγηση είναι ανοικτό και το
συνδικάτο μπορεί να παρέμβει με προτάσεις. Στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών
μονάδων να καταγράφονται όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του
σχολείου. Πρέπει οι Σύλλογοι να παρέμβουν στους Δήμους και να απαιτήσουν λύση
των προβλημάτων.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.:
Έχουμε ήδη αποστείλει αίτημα
συνάντησης με τους Δημάρχους, τους Αντιδημάρχους Τεχνικών Υπηρεσιών και τους Προέδρους
Σχολικών Επιτροπών.
ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Έχω την αίσθηση ότι
δεν θα υπάρξει.
ΑΔΕΙΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.:
Η πρόσφατη εγκύκλιος είναι
απαράδεκτη. Σε καμία περίπτωση δε θα ανεχτούμε να απολυθεί συνάδελφος που κάνει
χρήση δικαιώματος αναρρωτικής άδειας. Η Διοίκηση πρέπει να εξαντλήσει το δυνητικό
περιθώριο χορήγησης αναρρωτικής άδειας.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Σε κάθε περίπτωση θα επιδειχθεί κατανόηση με την προϋπόθεση
ότι τα παραστατικά θα υποβάλλονται έγκαιρα και θα είναι σύννομα. Απαιτείται παρέμβαση του συνδικάτου στο ΙΚΑ
για να διευκολύνονται οι αναπληρωτές συνάδελφοι.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.:
Τα προβλήματα είναι γνωστά, η
συνεργασία με το ΚΤΕΛ είναι προβληματική, θα πρέπει να υπάρχουν αυστηρές ρήτρες
στη σύμβαση μεταφοράς μαθητών. Η ανεύθυνη
συμπεριφορά πολλών οδηγών εκθέτει τους μαθητές σε κίνδυνο, δημιουργεί
σοβαρότατα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και προκαλεί τις απόλυτα
δικαιολογημένες αντιδράσεις στους γονείς.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Δε λάβαμε απάντηση από τη Διοίκηση στο
πρόσφατο έγγραφό μας για συμπλήρωση καταστάσεων.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.:
Η αλλαγή υπαλλήλου δεν πρέπει να
αποτελεί άλλοθι υποβολής αιτήματος για αποστολή στοιχείων που ήδη έχουν
αποσταλεί.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Είμαστε σε ανοικτή επικοινωνία με το
ΚΤΕΛ. Να καταγγέλλεται κάθε παρατυπία. Να γίνονται αυστηροί έλεγχοι στην ορθή
εκτέλεση των δρομολογίων. Έχουμε πολλά προβλήματα στη διεκπεραίωση του
διοικητικού έργου γιατί είναι λίγοι οι υπάλληλοι και πολλά τα αντικείμενα. Το
έργο δυσχεραίνεται με το πρόσθετο φορτίο των νέων νόμων. Υπάρχει πρόβλημα με
την αποστολή των στοιχείων. Υπάρχουν σχολεία που δεν ανταποκρίνονται έγκαιρα.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στα ολιγοθέσια
σχολεία γιατί δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για τη διεκπεραίωση της
αλληλογραφίας και των υπολοίπων υποχρεώσεων για την εύρυθμη λειτουργία της
σχολικής μονάδας.
ΥΦΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Δεν
χρειάζονται υποδείξεις για το ύφος των εγγράφων που συντάσσουν οι Διευθυντές.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: Η υπηρεσιακή αλληλογραφία πρέπει να βασίζεται στις αρχές του
επίσημου υπαλληλικού εγγράφου. Δεν επιτρέπεται στον υφιστάμενο να προβαίνει σε
σχόλια ή αξιολογήσεις για πράξεις του ανωτέρου του.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΒΙΒΛΙΩΝ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.: Θεωρούμε απαράδεκτη τη συγκεκριμένη μεθόδευση.
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.:
Είναι και αυτό απότοκος της
μνημονιακής πολιτικής………….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου