Κατάχρηση των αναρρωτικών
Του Αποστολου Λακασα (Καθημερινή)
Το σύστημα χορήγησης αναρρωτικών αδειών επανεξετάζει το υπουργείο Παιδείας. «Απαιτείται ευαισθησία αλλά και... λογική. Επιδίωξη είναι να κλείσουμε τα “παράθυρα” της ισχύουσας διαδικασίας, τα οποία μπορούν να διευκολύνουν την καταχρηστική άσκηση του σχετικού, απαράβατου δικαιώματος κάθε εργαζομένου», ανέφερε χθες στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Το θέμα είναι μείζον. Και αυτό, διότι από τη μια η διαδικασία ελέγχων για τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών είναι ελλιπής, αλλά από την άλλη, κάθε περίπτωση αιτήματος έχει ιδιαιτερότητες», τόνισε μιλώντας στην «Κ» στέλεχος με μακρά πείρα σε υψηλόβαθμες θέσεις της διοικητικής πυραμίδας του υπ. Παιδείας.
Ειδικότερα, το θέμα των ελέγχων για τις αναρρωτικές άδειες απασχολεί το υπουργείο καθώς ετησίως υπάρχουν πληροφορίες για καταχρηστική χορήγηση αδειών, χωρίς όμως το σύστημα ελέγχων να μπορεί να στοιχειοθετήσει επαρκώς τις πληροφορίες. Τα κενά της διαδικασίας καταδεικνύονται, χαρακτηριστικά, από το γεγονός ότι άδεια ασθενείας για 3 ημέρες χορηγείται με γνωμάτευση ιδιωτικού ιατρού, όμως για άδειες πάνω από δέκα ημέρες απαιτείται η έγκριση από υγειονομική επιτροπή, η οποία μπορεί να συγκροτηθεί ακόμη και έπειτα από τρεις μήνες από την ημέρα της κατάθεσης της σχετικής αίτησης από τον εκπαιδευτικό. «Τα παρελθόντα σχολικά έτη, ελλείψει ειδικής νομοθετικής πρόβλεψης σε συνδυασμό με την επιεική στάση της διοίκησης επί του θέματος, είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο της αλόγιστης χρήσης αναρρωτικής άδειας από πλευράς των εκπαιδευτικών», αναφέρει η πρόσφατη εγκύκλιος 155734/Δ1 της Διεύθυνσης Προσωπικού του υπ. Παιδείας στην οποία καθορίζεται το πλαίσιο αναρρωτικών αδειών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των αδειών λόγω επιπλοκών κύησης.
Δεύτερο μείζον θέμα για το υπουργείο Παιδείας είναι οι άδειες λόγω επαπειλούμενης κύησης. Πρόκειται για ζήτημα που σχετίζεται με τους κινδύνους που διατρέχει η ομαλή πορεία της εγκυμοσύνης σε περίπτωσης που η έγκυος συνεχίσει να εργάζεται κατά τους πρώτους μήνες της κύησης. Συγκεκριμένα, εκπαιδευτικοί λαμβάνουν βεβαίωση γιατρού ότι η κύησή τους μπορεί να έχει επιπλοκές και με τον τρόπο αυτό λαμβάνουν άδεια, η οποία προστίθεται στην άδεια εγκυμοσύνης και μητρότητας που λαμβάνουν. Πολλές όμως εκπαιδευτικοί κάνουν καταχρηστική άσκηση του σχετικού δικαιώματος.
Η πρακτική αυτή (παρατηρείται σε όλο τον δημόσιο τομέα) έχει καταγγελθεί από χρόνια (χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές της πρώην υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου), καθώς η χορήγηση μεγάλου αριθμού αδειών λόγω επαπειλούμενης κύησης κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς «τίναζε στον αέρα» τον προγραμματισμό του υπουργείου για την κάλυψη των οργανικών κενών στα σχολεία.
Οργάνωση Στο ίδιο πλαίσιο εξάλλου, για τον καλύτερο προγραμματισμό και την οργάνωση των σχολείων το υπουργείο ζητεί με αυστηρότητα από τους διευθυντές των σχολείων να επικαιροποιούν τα στοιχεία για τα σχολεία (π.χ. αριθμό εκπαιδευτικών, μαθητών κ.ά.) στο Σύστημα Καταγραφής Μαθητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Survey) από την 1η και 15η κάθε μήνα. Μάλιστα, σε έγγραφό του προς τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο αρμόδιος υφυπουργός Θεόδωρος Παπαθεοδώρου υπενθυμίζει ότι «μη καταχώριση, επικαιροποίηση και οριστικοποίηση των στοιχείων στο σύστημα καταγραφής Survey αποτελεί παράβαση καθήκοντος», προσθέτοντας κατάλογο σχολείων που δεν έχουν συμπληρώσει τα σχετικά στοιχεία του Survey.
Απαίδευτη παιδεία
Του Ηλία Κανέλλη (Νεα)
Ενα καινούργιο μέτωπο σύγκρουσης των δυνάμεων της μεταρρύθμισης με
την ακινησία και τις στρεβλώσεις των βολεμένων στον δημόσιο τομέα της
μεταπολίτευσης προβλέπεται να ανοίξει. Θα είναι μια σύγκρουση για την
προάσπιση ακόμα μιας ελληνικής ιδιαιτερότητας. Του δικαιώματος των
εκπαιδευτικών στη βασική και στη μέση εκπαίδευση να μη λογοδοτούν
πουθενά για τη δουλειά που προσφέρουν. Δηλαδή για τον τρόπο με τον οποίο
μεταδίδουν τη γνώση.
Ηδη ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσυφάκης απέρριψε το σχέδιο που είχε
σταλεί από το υπουργείο Παιδείας στα συνδικάτα. Η ΟΛΜΕ δεν
διαπραγματεύεται, δεν δέχεται «τη σύνδεση της μισθολογικής και
βαθμολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση» ούτε «τη θέσπιση ποσοστώσεων
στις προαγωγές» και εξαγγέλλει κινητοποιήσεις. Ανάλογη στάση αναμένεται
να τηρήσουν οι δάσκαλοι. Οσες και όσοι έχετε παιδιά στα σχολεία
ετοιμαστείτε για τις αλκυονίδες απεργίες.
Η εμμονή στα «κεκτημένα» θεωρείται αριστερή οπτική. Είναι παράδοξο,
αλλά αριστερό θεωρείται ό,τι έχει να κάνει με τη μονιμότητα, τα λεφτά,
τις θέσεις εργασίας, τις αργίες και τις άδειες. Αλλά είναι ιδιαιτέρως
απογοητευτικό ότι αριστεροί άνθρωποι δεν διανοούνται να συζητήσουν για
τον ρόλο της εκπαίδευσης, για τη γνώση και την ιδεολογική χρήση της... Ο
Γληνός ή η Ιμβριώτη που πάλευαν για μεταρρυθμίσεις εργαζόμενοι σκληρά
και ταυτόχρονα υβριζόμενοι και διωκόμενοι από τους συντηρητικούς
θυλάκους της εποχής τους, για τις αξιακές προτεραιότητες των σημερινών
δασκάλων και καθηγητών είναι «μνημονιακά» παραδείγματα προς αποφυγήν.
Οχυρωμένοι πίσω από τα κεκτημένα, οι εκπαιδευτικοί αδυνατούν ή
αρνούνται να παραδεχθούν ό,τι φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού. Οι μαθητές
εθίζονται στην παπαγαλία και στην ήσσονα προσπάθεια, γαλουχούνται να
ενστερνίζονται τους κοινούς τόπους μιας κοντόθωρης εκδοχής των πραγμάτων
και των κυρίαρχων ιδεολογιών, αδυνατούν να συνθέσουν κριτικά και, χωρίς
εφόδια, οδηγούνται στην επόμενη βαθμίδα μέσω των φροντιστηρίων. Το
δράμα της χρεοκοπημένης Ελλάδας αρχίζει από τη χρεοκοπία του
εκπαιδευτικού της συστήματος.
Το περασμένο καλοκαίρι, μια φαντασιόπληκτη δασκάλα, επηρεασμένη από
τις θεωρίες συνωμοσίας της trash τηλεόρασης, ισχυρίστηκε, μπερδεύοντας
τους φθόγγους με τα γράμματα, ότι ένα νέο βιβλίο γραμματικής συμβάλλει
στην εκπτώχευση της γλώσσας την οποία προωθεί η νέα τάξη πραγμάτων. Μας
παίρνουν από τη γλώσσα τα φωνήεντα, ολοφυρόταν. Αντί όμως να κάνει παρέα
στα Νεφελίμ και στους Υποχθόνιους, συνεχίζει να διδάσκει στα παιδιά
δεισιδαιμονίες χρήσιμες στην προπαγάνδα των Καμμένων και της Χρυσής
Αυγής. Ο εκπαιδευτικός συνδικαλισμός θεωρεί ότι είναι αριστερό να
συνεχίζει, ακόμα και η δασκάλα αυτή, να διακινεί την εθνοπαραφροσύνη.
Αλλά η αγραμματοσύνη δεν είναι αριστερή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου