Aνακοινώσεις

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Εγώ, το 2013 θα προσπαθήσω να είμαι καλό παιδάκι

Εγώ, το 2013 θα προσπαθήσω να είμαι καλό παιδάκι. Η κυρία μας είπε, αυτές τις άγιες μέρες, μας είπε, να μην το κωλοβαρέσουμε και το ρίξουμε όλο στο παιγνίδι και στη ξενοιασιά, αλλά να στοχαστούμε πως θα γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι στη χρονιά που έρχεται. Εγώ δεν ξέρω τι θα πει στοχαστούμε και ρώτησα τον μπαμπά μου τι θα πει στοχαστούμε και μου απάντησε ότι στοχαστούμε είναι αυτό που δεν έκανε ο παππούς πριν ψηφίσει και τώρα που του κόψαν την σύνταξη κλαίει και οδύρεται. Εγώ όμως που είμαι μικρός και δεν ψηφίζω, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να στοχαστώ. Πάντως θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος το 2013. Και για να γίνω καλύτερος άνθρωπος πρέπει να σταματήσω να στεναχωρώ την μαμά.
Την μαμά την στενοχώρεσα πολύ την χρονιά που μας πέρασε και πιο πολύ το καλοκαίρι, γιατί ήθελα κάθε μέρα παγωτό, όπως τα προηγούμενα χρόνια, αλλά τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαμε μνημόνιο, έλεγε η μαμά. Εδώ έκανε λάθος η μαμά, γιατί και τον προηγούμενο χρόνο είχαμε μνημόνιο, μας το έμαθε η κυρία στο νηπιαγωγείο, μας είπε ότι μνημόνιο είναι κάτι που βάζουν στα κακά παιδάκια που δεν κάνουν τα μαθήματα τους και ζουν πάνω από τις δυνάμεις τους. Όπως κάνει ο Κωστάκης που είναι πολύ αδύναμος μαθητής και αντιγράφει από μένα την ζωγραφική, αλλά εγώ τον αφήνω και δεν με νοιάζει αν με πιάσει η δασκάλα και με βάλει τιμωρία γιατί ο Κωστάκης είναι φίλος μου, είναι.
Εντάξει, μου είπε η μαμά και τον προηγούμενο χρόνο είχαμε μνημόνιο, αλλά είχε και ο μπαμπάς δουλειά που φέτος την έχασε. Δεν ξέρω που την έχασε ο μπαμπάς την δουλειά, μπορεί στο πάρκο που μια φορά παραλίγο να χάσει και μένα γιατί ξέφυγα από το χέρι του. Μάλλον και η δουλειά θα του ξέφυγε από το χέρι. Τότε που παραλίγο να με έχανε, γιατί ξέφυγα από το χέρι του, μετά όταν με βρήκε στην λιμνούλα να πετάω κουλούρι στις πάπιες, με σάπισε στο ξύλο και μετά το βράδυ έκλαιγε και μου ζητούσε συγνώμη γιατί είμαι η ζωή του έλεγε και αν με έχανε θα έχανε τη ζωή του. Όμως και τώρα τον έχω ακούσει να κλαίει τα βράδια που έχασε την δουλειά του και να λέει στη μαμά ότι δεν έχει ζωή και μπερδεύτηκα, εγώ είμαι η ζωή του ή η δουλειά που την έχασε;
Είπα στην μαμά την απορία μου και μου απάντησε ότι εγώ είμαι η ζωή του αλλά για να μας ζήσει ο μπαμπάς πρέπει να ξαναβρεί δουλειά. Πολύ μπερδεύτηκα μ αυτά τα ζωή και ζήσει και δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο χαζός ο κόσμος των μεγάλων, πάντως εγώ πρέπει να κόψω τα παγωτά. Πέρυσι μας βοηθούσε και ο παππούς αλλά τώρα που δεν στοχάστηκε πριν ψηφίσει και του κόψανε την σύνταξη δεν του φτάνει ούτε για ζήτω. Μάλλον για παγωτά εννοούν, γιατί εγώ όποτε μου παίρνουν παγωτό φωνάζω Ζήτωωωω! Αλλά ο παππούς έχει και τον θείο μου να ζήσει, τον αδελφό της μαμάς, που έχει τελειώσει μια πολύ σπουδαία επιστήμη αστροφυσικός την λένε, αλλά δεν βρίσκει πουθενά δουλειά.
Αυτό που χάνονται οι δουλειές αλλά δεν τις βρίσκει κανένας, εμένα πολύ με προβληματίζει, εμένα. Που να κρύβονται άραγε; Κοίταξαν μέσα στις τουαλέτες, γιατί ο Κωστάκης εκεί κρύβεται συνήθως. Ο θείος μου ο αστροφυσικός λέει ότι τις δουλειές τις τρώει η ύφεση και η λιτότητα, αλλά εγώ δεν πιστεύω σε μυθολογικά τέρατα, όπως δεν πιστεύω και στον Άγιο Βασίλη.
Ο οποίος Άγιος Βασίλης φέτος δεν μου έφερε δώρο, μόνο ο παππούς, παρότι δεν στοχάστηκε πριν ψηφίσει και του κόψαν την σύνταξη και έχει και τον θείο τον άνεργο αστροφυσικό. Η μαμά μου είπε, ότι ο Άγιος Βασίλης φέτος δεν ήρθε γιατί καίνε όλοι τα τζάκια για να ζεσταθούνε και δεν θα μπορούσε να κατέβει από την καμινάδα, γιατί θα πέθαινε από την αιθαλομίχλη. Έκανα ότι την πιστεύω, για να μην την στεναχωρέσω, αλλά ήταν χαζή δικαιολογία, γιατί εμείς στην Κυψέλη δεν έχουμε τζάκι, αυτά είναι πολυτέλειες των Βορείων Προαστίων λέει ο θείος ο αστροφυσικός, και δεν έχουμε και ζέστη γιατί κανείς δεν έβαλε πετρέλαιο φέτος. Εγώ ξέρω ότι τα παλιά τα χρόνια, πριν από το μνημόνιο και πριν ξεφύγει από το χέρι του μπαμπά η δουλειά, ο μπαμπάς αγόραζε τα δώρα. Τα έκρυβε στο ντουλάπι, σηκώνονταν σιγά-σιγά το βράδυ για να μην με ξυπνήσει και τα άφηνε κάτω από το δέντρο, όμως ξύπνησα μια φορά και τον είδα, αλλά δεν του είπα τίποτε για να μην του χαλάσω το παραμύθι.
Φέτος το 2013 θα προσπαθήσω να είμαι καλό παιδί και να μην στεναχωρώ την μαμά που είναι ήδη στεναχωρεμένη, γιατί περιμένει αδελφάκι και πως θα δουλεύει όταν το αδελφάκι βαρύνει στην κοιλιά της; Η μαμά κάνει νύχια κατ οίκον, δεν ξέρω τι είναι το κατ οίκον, αλλά και τα νύχια λέει, πέσανε λόγω κρίσης. Θα είναι κάποια ασθένεια αυτή η κρίση, που ρίχνει τα νύχια των γυναικών, αλλά με την μαμά έγκυο, τα νύχια να πέφτουν, τον μπαμπά να μην βρίσκει τη δουλειά του πουθενά, τον θείο άνεργο και τον παππού που δεν στοχάστηκε και του κόψαν του σύνταξη, πάλι τα παγωτά μου θα την πληρώσουν.
Αλλά το υποσχέθηκα το 2013 να είμαι καλό παιδάκι και να μην γκρινιάζω που μου κόψαν τα παγωτά, γιατί του Κωστάκη που ξέφυγε η δουλειά από τα χέρια και των δύο γονιών του, του κόψαν τα πρωινά σάντουιτς και τώρα του δίνω εγώ το μισό δικό μου. Δεν χορταίνω αλλά δεν με νοιάζει, γιατί ο Κωστάκης είναι φίλος μου, είναι.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ  e-Πύλη Εκπαίδευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια: