ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΝ ΑΝΤΙ….ΔΡΑΣΕΙ
Αντιστεκόμαστε:
·
σε συγκυβέρνηση – Ε.Ε. - Δ.Ν.Τ. και τα μνημόνιά τους
·
στο σχολείο της αγοράς
·
στην αυτοαξιολόγηση= κατηγοριοποίηση των σχολείων
·
στην αξιολόγηση= απολύσεις εκπαιδευτικών
·
στην αδιοριστία και την ελαστική εργασία
·
στην τρομοκρατία των πειθαρχικών
·
στον υποταγμένο συνδικαλισμό των ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ
·
στη μετατροπή των δικαιωμάτων μας σε εξυπηρετήσεις
5 Νοέμβρη:
στέλνουμε μήνυμα αντίστασης, ρήξης, ανατροπής και νίκης
στέλνουμε μήνυμα αντίστασης, ρήξης, ανατροπής και νίκης
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ
με αιρετό στο ΠΥΣΠΕ
Συνάδελφε, συναδέλφισσα,
5 χρόνια τώρα συντελείται η πιο
εγκληματική λεηλασία κάθε κοινωνικού, εργασιακού και πολιτικού δικαιώματος. H συγκυβέρνηση, πιστός εκτελεστής των επιταγών της
τρόικας (Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ.- Ε.Κ.Τ.) και του κεφαλαίου, αρπάζει ό,τι έχει απομείνει
από τα λαϊκά εισοδήματα και δικαιώματα. Ο μισθός και η δουλειά, το σχολείο και
ο παιδικός σταθμός, η ασφάλιση κι η σύνταξη, το νοσοκομείο κι η
ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το δικαίωμα στην απεργία και τις κινητοποιήσεις δε
θα αποτελούν αυτονόητα δικαιώματα. Τα μνημόνια και οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές
γίνονται καθεστώς με ολέθριες συνέπειες που οδηγούν στην κοινωνική, οικονομική
και φυσική εξόντωση των λαϊκών στρωμάτων.
Στην εκπαίδευση, με την
αυτοαξιολόγηση επιχειρείται να επιβληθεί ο ανταγωνισμός και η κατηγοριοποίηση των
σχολείων και με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η χειραγώγηση και οι απολύσεις. Με τις συγχωνεύσεις, τους μηδενικούς διορισμούς, την
ελαστική εργασία χιλιάδων συναδέλφων, τις περικοπές των λειτουργικών δαπανών
και τις αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στο περιεχόμενο και τη διαδικασία της μάθησης,
τα σχολεία (συχνά με πεινασμένα παιδιά) χάνουν το άρωμα χαράς και
δημιουργίας.
Η εκπαίδευση στο
στόχο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών
Επιστρατεύουν ταυτόχρονα όλους τους μηχανισμούς
ελέγχου συνειδήσεων, ελέγχου πολιτικής υπακοής και απειλής απόλυσης με εργαλείο
την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση.
·
Μειώνουν
τις δημόσιες δαπάνες σε βάρος των εκπαιδευτικών αναγκών και προωθούν την
αυτοχρηματοδότηση των σχολείων μέσω χορηγών και με το εκπαιδευτικό χαράτσι από
τους γονείς.
·
Προσανατολίζουν το περιεχόμενό της εκπαίδευσης στις
ανάγκες της αγοράς προβάλλοντας ως κυρίαρχο το ζήτημα των μεθόδων της
αξιολόγησης μέσα από τη χρήση επιλεγμένων διδακτικών πακέτων.
·
Βαπτίζουν
την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των σχολείων
«σύνδεση με την κοινωνία».
·
Επιχειρούν να επιβάλλουν την αξιολόγηση με στόχο την πλήρη χειραγώγησή μας, την υποταγή σε προαποφασισμένους διδακτικούς άξονες και
στόχους ώστε να ακυρώσουν την όποια
παιδαγωγική ελευθερία κατακτήσαμε αλλά και να χρησιμοποιήσουν την αξιολόγηση ως
εργαλείο για τη μισθολογική και τη
βαθμολογική καθήλωση και τις απολύσεις.
·
Θέλουν να διαμορφώσουν τη φιγούρα ενός εκπαιδευτικού
φτωχού, υποταγμένου και άμεσα εξαρτώμενου από τους αξιολογητές του σε ένα
σχολείο που θα πρέπει να ανταγωνίζεται με
τα διπλανά του.
Εμείς
αγωνιζόμαστε για:
o
Eνιαίο Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο.
o
Δίχρονη
υποχρεωτική προσχολική αγωγή
o
Υποστηρικτικές
δομές (Ενισχυτική Διδασκαλία, Τ.Υ, ΖΕΠ, Παράλληλη Στήριξη…)
o
Μια
αντιφασιστική-αντιρατσιστική
εκπαίδευση ενάντια στις
διακρίσεις, στον φασισμό και
o
στον πόλεμο
o
Την οργανική θέση και μόνιμους διορισμούς για κάθε
εκπαιδευτικό σε κάθε σχολείο
o
Τα εργασιακά δικαιώματα, τη σύνταξη, το
μισθό, την ακώλυτη μισθολογική-βαθμολογική
o
προαγωγή
o
Το σταμάτημα των συγχωνεύσεων – τη
μείωση μαθητών/τμήμα – τους μαζικούς διορισμούς
o
Τις υπηρεσιακές μεταβολές με βάση τις
ανάγκες των εκπαιδευτικών
o
Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία
στο σχολείο
o
ενάντια στην ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ –
ανταγωνισμό και κατηγοριοποίηση των σχολείων
o
ενάντια στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ –χειραγώγηση
και τις απολύσεις
Σήμερα,
περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη από έναν παλλαϊκό
ξεσηκωμό για την ανατροπή
της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και της αντικοινωνικής πολιτικής της
συγκυβέρνησης. Απέναντι
στον πόλεμο που κήρυξαν η συγκυβέρνηση με το κεφάλαιο ενάντια στον κόσμο της
εργασίας και στα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Δεν υπάρχει ατομική λύση. Ταυτόχρονα δε
μπορούμε να περιμένουμε τίποτα από τις υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ΔΑΚΕ
- ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ).
Ψήφος
σε ΔΑΚΕ - ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ) είναι ψήφος συναίνεσης στις πολιτικές που πλήττουν την
εκπαίδευση και τη ζωή μας, είναι
ψήφος που θα κάνει τα επιτελεία του υπουργείου και τις διοικήσεις των ΠΥΣΠΕ να
πανηγυρίζουν.
ΑΠΕΡΓΙΑ
– ΑΠΟΧΗ από κάθε
διαδικασία ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΠΥΣΠΕ : μοχλός
προώθησης της κυβερνητικής πολιτικής
Οι
εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια αποκτούν όσο ποτέ πολιτικό χαρακτήρα. Τα
Π.Υ.Σ.Π.Ε. είναι όργανα διοίκησης που διαθέτουν
πλειοψηφία διορισμένων μελών, με εντολή να εφαρμόζουν και να
υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική και τις επιλογές της. Όλες οι κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. ως όργανα διαχείρισης του φτωχού και
γκρίζου σχολείου.
Μάλιστα, η
κυβέρνηση αφαίρεσε από τις αρμοδιότητες
των ΠΥΣΠΕ όλα τα ζητήματα που αφορούν στο Πειθαρχικό Δίκαιο, στερώντας με
αυτόν τον τρόπο κάθε δυνατότητα υπεράσπισης των δικαιωμάτων των συναδέλφων από
τους αιρετούς εκπροσώπους τους. Νέα Πειθαρχικά (και άλλα "εξωτερικά-
ανεξάρτητα") συμβούλια κάθε μορφής και ονομασίας, έρχονται να
αντικαταστήσουν σταδιακά οποιονδήποτε θεσμό διατηρούσε έστω και ψήγματα
δημοκρατικής συμμετοχής και παρέμβασης. Ο έλεγχος των πράξεών τους θεωρείται
γι' αυτούς ένας ξεπερασμένος …αναχρονισμός.
Τα Π.Υ.Σ.Π.Ε.
αποφασίζουν για ζητήματα συγχωνεύσεων (άρα κατάργησης οργανικών θέσεων),
μονιμοποίησης νέων εκπ/κών, αξιολόγησης (και άρα βαθμολογικής-μισθολογικής
προαγωγής ή καθήλωσης), μετακινήσεις εκπ/κών, επιβολή υποχρεωτικών
υπερωριών, ενώ θα έπρεπε να τα απασχολεί πώς θα φροντίσουν να έχουν οι
μαθητές εκπαιδευτικούς, να υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία, τάξεις
υποδοχής, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη σε κάθε σχολείο. Θα έπρεπε να
τα απασχολεί πώς στα ολοήμερα θα υπάρχουν όσοι εκπαιδευτικοί απαιτούνται για
την πλήρη ανάπτυξη παιδαγωγικού προγράμματος κι όχι τη μετατροπή τους σε κέντρα
φύλαξης ακολουθώντας τις κυβερνητικές εντολές.
Η
παρουσία μας στο ΠΥΣΠΕ
Η παρουσία μας στα ΠΥΣΠΕ τη διετία που πέρασε, λειτούργησε
αποτελεσματικά ώστε :
-
να σπάσει το άβατο της διοίκησης και να
υπάρχει διαφάνεια στις τοποθετήσεις,
-
να αναδεικνύει κάθε ζήτημα που
προέκυπτε από τη στάση της διοίκησης
-
να
ενημερώνονται οι συνάδελφοι για τη λειτουργία του ΠΥΣΠΕ.
Τη
διετία που πέρασε το ΥΠΑΙΘ – συγκυβέρνησης- έθεσε σε δεύτερη μοίρα, τόσο τις
παιδαγωγικές και τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες, όσο και τις ανάγκες κάλυψης
των κενών (ειδικά φέτος). Αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών και των πρακτικών
(μηδενικοί διορισμοί, κοπτοραπτική στην πρόσληψη αναπληρωτών, εγκύκλιος
Λοβέρδου) ήταν να δημιουργηθούν προβλήματα με ελλείψεις εκπαιδευτικών και με
τις τοποθετήσεις, παρά τις προτάσεις, τις συνεχείς συστάσεις, αντιρρήσεις και
διαφωνίες που καταθέσαμε.
Απέδειξε επίσης πως το
πελατειακό σύστημα (των κυβερνητικών παρατάξεων ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ ή ΔΗΣΥ ή όπως λέγεται σήμερα), εμφανίζοντας τα
δικαιώματα ως εξυπηρετήσεις, μπορεί
να αποτελέσει ένα θλιβερό παρελθόν.
Σιωπηροί αλλά σταθεροί υποστηρικτές της συγκυβέρνησης επικρίνουν τάχα τη
διοίκηση Π.Ε. χωρίς όμως να λένε κουβέντα για τις κεντρικές πολιτικές
κατευθύνσεις του υπουργείου και της συγκυβέρνησης.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ με αιρετό στο ΠΥΣΠΕ
·
Για
αιρετό που δε θα ’ναι το άλλοθι για την κάλυψη της
κυβερνητικής πολιτικής ούτε γρανάζια των
μηχανισμών της.
·
Για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπ/σης και των
εκπ/κών. Ενάντια στις συγχωνεύσεις
σχολείων και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις συναδέλφων. Για τον καθορισμό
κενών και πλεονασμάτων σύμφωνα
με τις ανάγκες του σχολείου
κι όχι με βάση τις μνημονιακές περικοπές. Για τη μείωση του αριθμού των μαθητών/τμήμα. Για την υπεράσπιση των εργασιακών
σχέσεων και δικαιωμάτων και το απαραβίαστο
του διδακτικού ωραρίου.
·
Με σκοπό την ισότιμη μεταχείριση όλων, την αξιοπρέπεια στις αποσπάσεις,
τοποθετήσεις και κάθε υπηρεσιακή μεταβολή.
Με αυτή τη
λογική και με ενισχυμένη την εκλογική εντολή
ο/η αιρετός του
ψηφοδελτίου μας είναι αυτονόητο ότι …
ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ:
1. Να αναδεικνύει
τα προβλήματα που συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική
2. Να αρνείται κάθε ρουσφέτι, να ελέγχει, να καταγγέλλει και να αποκαλύπτει
τις αυθαίρετες-παράνομες ενέργειες,
πελατειακές σχέσεις και αδιαφανείς
διαδικασίες και να συμβάλλει στη κατοχύρωση ίσων δικαιωμάτων για όλους
3. Να
βρίσκεται δίπλα σε όσους συναδέλφους υφίστανται αδικίες, διώξεις,
αυθαιρεσίες
4. Να εφαρμόζει
και να υλοποιεί τις αποφάσεις των Συλλόγων και των Γ. Συνελεύσεων
5. Να ενημερώνει
τους συναδέλφους για κάθε στάση, θέση και ενέργειά του
6. Να συμβάλλει με την εναλλαγή της θητείας ενάντια
στον παραγοντισμό και τις προσωποπαγείς θέσεις
ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΟΥ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ
ΓΕΡΑΚΙΤΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ70
ΓΙΑΝΝΑΡΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
ΠΕ70
ΔΕΜΙΡΕΛΗ
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΕ11
ΘΕΛΕΡΙΤΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕ11
ΚΑΡΒΟΥΝΤΖΗΣ ΑΝΤΡΕΑΣ
ΠΕ70
ΚΟΚΙΟΥΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΠΕ70
ΝΤΟΝΤΟΣ ΦΩΤΗΣ
ΠΕ70
ΠΑΓΚΑΛΟΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕ70
ΠΑΓΚΑΛΟΥ ΟΛΓΑ ΠΕ70
ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
ΠΕ70
ΣΚΟΝΔΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΠΕ70
ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ
ΠΕ60
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου